13 Ekim 2009 Salı

kuşburnu peltesi ( tatlısı )

Portakalın C vitamini deposu olduğunu hepimiz biliyoruz kuşburnunda bulunan
C vitamini portakaldan kat kat fazla...
kuşburnunu ezme işlemi yaparken eldiven kullanırsanız daha rahat olur ( ellerinizin sonradan kaşınmaması için )
malzemeler
1kg kuşburnu
toz şeker
nişasta
kuşburnunun pişirilmesi
kuşburnuları iyice temizlenip yıkandıktan sonra 2 litre su ile iyice ezilecek şekilde pişirilir ezilerek süzgeçten geçirilip süzülür suyu elde edilir ...
tatlısının yapılışı
kuşburnu suyunun içerisine nişastayı su ile ezip karıştırıyoruz tozşekerini de katıp biraz koyu kıvama gelinceye kadar kaynatıyoruz ..kuşburnu tatlımız hazırdır soğuduktan sonra üzerine kıyılmış ceviz veya hindistan cevizi dökerek servis yapılır AFİYET OLSUN...

6 yorum:

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Bu tatlıyı ilk kez duydum, çok değişik ve güzel geldi bana. Ellerine sağlık canım:).
Tarifi okurken merak ettim; acaba işin biraz kolayına kaçıp kuşburnu marmelatını sulandırarak da yapabilir miyiz bu tatlıyı?
Elde taze kuşburnu olup onunla yapmak en güzeli gerçi ama öyle bir fikir geldi aklıma:).
Sevgiler..
aslı

Pembe Tatlar dedi ki...

Aman allahım ben bunu komşumda yemiştim çok sevmiştim elerine sağlık canım aldım kaçtım:))

Bahar dedi ki...

kristalkelebek
marmelatla değilde reçeliyle daha güzel olur onla deneyin ...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ayy kuşburnunun marmeladını çok severim. eminim bu da enfestir.

neden tariflerinde ölçü vermiyorsun?

ozlem dedi ki...

Ellerine sağlık canım Benim kuşburnumu kayınvalidem yaptı

BAHAR dedi ki...

Papatya Prenses göz kararı yaptığım için ölçü vermiyorum :)

KOPYALANAMAZ @ HER HAKKI SAKLIDIR